Har du brugt penge på SEO, som ikke virker?

By Kasper

Du er faktisk ikke alene. Vi taler jævnligt med folk, der har prøvet forskellige SEO-bureauer og konsulenter. Mange af dem har betalt store summer for SEO, men resultaterne er udeblevet.

Men hvorfor udebliver de gode placeringer på Google, når man betaler et professionelt bureau for opgaven? Det spørgsmål vil jeg besvare i dette indlæg.

Hvordan kommer man på side 1 i søgemaskinerne?

Du har sikkert hørt, at for at komme på side et på Google, skal du have rigtig godt indhold, flotte billeder og en hurtig hjemmeside. Men disse er langt fra de vigtigste rangeringsfaktorer, som mange professionelle gør dem til. Derfor bliver langt vigtigere ting ofte overset og tilsidesat til fordel for nyt indhold.

Rangering på Google

Hvad nytter det med nyt indhold, hvis ingen kan finde det?

Din hjemmeside kan være den bedste indenfor sin niche, og teksterne kan være de bedste, der nogensinde er skrevet, men den organiske trafik udebliver alligevel.

Derfor har du ingen besøgende på din hjemmeside

Der kan være flere grunde til, at du ikke modtager den forventede mængde organisk trafik på din hjemmeside. I dette indlæg vil vi fokusere på manglende autoritet, som er en væsentlig faktor for, hvordan din hjemmeside rangerer i søgemaskinerne.

Sådan kan du tiltrække flere besøgende til din side

Autoritet er afgørende, hvis du vil have din hjemmeside til tops i søgemaskinerne. Autoritet opnås ved at bygge links, der peger på din hjemmeside. Linkbuilding er en vigtig del af søgemaskineoptimering, og når det gøres korrekt, kan det hjælpe dig med at nå toppen på Google.

Er alle links lige gode?

Der er forskel på hvilke links du bygger. Hvis du f.eks har en hjemmeside som sælger legetøj til katte, så vil et link fra Bonnie Dyrehandel, vægte højere end et link fra den lokale slagter. Der er naturligvis flere parametre, som der skal tages højde for når der arbejdes med linkbuilding.

  1. Links fra hjemmesider med høj autoritet: Links fra hjemmesider med høj autoritet og troværdighed i din branche er de mest værdifulde.
  2. Links fra relevante sites: Links fra hjemmesider, der er relevante for din branche, har stor værdi.
  3. Redaktionelle links: Links, der naturligt placeres i indhold, såsom artikler og blogindlæg, anses for at være meget værdifulde.
  4. Gæsteblogging: At skrive gæsteindlæg på relevante og blogs kan være en god måde at få værdifulde links.
  5. Links fra sociale medier: Selvom links fra sociale medier typisk er nofollow, kan de stadig være værdifulde for at skabe opmærksomhed omkring dit brand.
  6. Links fra lokale og branche-specifikke kataloger: Indsendelse af din hjemmeside til relevante lokale og branche-specifikke kataloger kan bidrage til at opbygge troværdighed og få links.
  7. Mentions og links fra influencers: Links og mentions fra influencers som opererer i din niche kan ikke kun øge din autoritet, men også øge din synlighed og skabe mere trafik.
  8. Links fra partnerskaber og samarbejder: Samarbejde med andre virksomheder i din branche kan føre til naturlige og værdifulde backlinks gennem fælles projekter, kampagner og indhold.

Ved at have fokus på disse typer links kan du opbygge en stærk linkprofil, der vil hjælpe med at forbedre din hjemmesides placeringer på Google.dk

Få professionel hjælp til at bygge links til din hjemmeside

Hos Danoi har vi i mange år arbejdet med linkbuilding. Vi kan hjælpe dig med at bygge relevante links til din hjemmeside, så din hjemmeside vil have bedre forudsætninger for at blive fundet af potentielle kunder. Kontakt os allerede i dag, hvis du har brug for yderligere information.